Velkommen til bransjetreff for de som jobber innen handel, service og servering
INFORMASJON
Dato: 10.Mars 2023
Når: 08:00-11:30
Sted: Horten Kino
Billetter:
Gratis for HNF medlemmer
Ikke medlem av HNF: kr.100,- pr.stk
Påmelding: HER
Horten Næringsforum, Vektergården og Sjøsiden ønsker velkommen til Bransjedagen 2023!
Program:
08:00- 08:15 - Mingling
08:15-08:30 - Velkommen / Karoline Idås, HNF
08:30-09:00- Janna Carr, Allegro / Tidl. Rituals
09:00-09:30- Bjørn H. Nygaard, Prognosesenteret
09:30-09:45- Pause
09:45-10:15- Ine Oftedahl, DNB
10:15-10:30- Karoline Idås, HNF
10:30-11:00- Vilde Vågsland, Opinion AS
Det er store utfordringer i verden, men hvordan påvirker det oss her i Horten? Hvordan kan vi ta vare på kundene våre? Hva skal vi gjøre for å ikke miste ansatte? Økte strømpriser, høyere kostnader og kunder med mindre penger. Utfordringene er mange! Velkommen til en inspirerende dag på Horten Kino.
Gode minglepauser er lagt inn i programmet. Velkommen til et faglig og sosialt bransjetreff – meld deg på nå!
Kaffe og enkel servering fra kl 08:00. Programmet starter kl 08.30.
Du møter:
Ine Oftedahl, DNB
«Forbrukstrender og transaksjonsdata»
Ine Oftedahl har siden mars 2020 ledet DNBs arbeid med å analysere den direkte og indirekte effekten av covid-19 på bransjer, husholdninger og norsk næringsliv.
Oftedahl er for noen et kjent ansikt fra mediene, hvor hun gjennom koronapandemien jevnlig uttalte seg om DNB-kundene sine transaksjonsdata.
Bjørn H. Nygaard, Prognosesenteret
«Utviklingen i markedet»
Prognosesenteret har skreddersydd en statusrapport for NCSC om utviklingen i markedet og hva de tenker om årene som ligger foran oss. Hensyntatt siste tids hendelser med krig, økte priser og rentehevinger. Bjørn H. Nygaard, nordisk leder forbrukerinnsikt, leder oss gjennom rapportens viktigste punkter.
Bjørn har jobbet med mange av de største aktørene blant boligutviklere, kjøpesenter, kjeder og leverandører til handelsvirksomheter i Norden. Han har også jobbet med flere prosjekter for sentrumsutvikling i norske byer, med vekt på å utvikle handelstilbud til beste for innbyggerne og miljøet.
Joanna Carr, Allegro/ tidl. Rituals
Joanna Carr på fredag 10 Mars, Customer Experience-spesialist. I dag jobber Joanna i medlemsbedriften Allegro. Hun kommer rett fra rollen som Customer Experience Trainer i Rituals Cosmetics . I dag er hun én av få personer i Norge som faktisk er sertifisert innen CX og kundeopplevelser. Hun er altså en av de beste i Norge innen kundeservice/ kundeopplevelse!
Rituals er en kjede som selger luksuriøse produkter til kropp og hjem som fremmer bærekraftig velvære. Stolt over å være et B Corp™sertifisert selskap. Rituals jobber bredt for kundeservice og en helt unik måte å drive kundeopplevelser på fra du går inn i deres butikker, til du går. Hvordan jobber de med dette? Og hvordan har de jobbet spesielt etter corona? Det skal de snakke om denne dagen.
Vilde Vågsland, Opinion AS
Vilde er seniorrådgiver i Opinion. Hun jobber mest med kvalitative prosjekter på tvers av de fleste bransjer. Vilde er utdannet medieviter ved Universitet i Oslo med spesialisering innen digital kommunikasjon, samfunnsansvar og holdningskampanjer. Vilde er brennende opptatt av og har jobbet mye med problemstillinger knyttet til kommunikasjon, medier, helse, miljø og samfunn. Siden høsten 2018 har Vilde også vært sentral i arbeidet med UNG, som er Opinions syndikerte målgrupperapport om unge.